Whitevision
& Pageking
Ondernemers hebben te maken met steeds meer informatiestromen, en allemaal via verschillende vormen en kanalen. WhiteVision brengt orde in de administratieve chaos door het papierwerk van al je in- en verkoop stromen te centraliseren op één plek. Kan het écht zo simpel?

Challenge
Niets is zo moeilijk als het simpel uitleggen van iets wat in essentie vrij complex is. Zeker als je meerdere doelgroepen hebt, ieder met hun eigen vragen en behoeften. Want ieder team werkt anders. Hoe laten we mensen kennismaken met onze techniek in een taal die ze ook écht begrijpen?

Samenwerking
Het moet dus simpel. En het kán ook simpel. In samenwerking met Marck Agency hebben we het verhaal van WhiteVision vereenvoudigd naar een digitale strategie met een strakke identiteit, een user-friendly digital design en een CMS dat content beheren net zo simpel maakt als het inscannen van een bonnetje.
User flows
‘Eenvoud’ is het sleutelwoord in de opbouw van de website van WhiteVision. Want als je zelf je verhaal niet begrijpbaar kunt vertellen, wie gaat je dan geloven? Daarom bouwen we de websites niet op vanuit de features van de tool, maar vanuit de behoefte van de doelgroep. Zíj moeten zich gehoord en begrepen voelen. Want die willen maar één ding weten: is dit iets voor mij?
Zonder te hoeven klikken zie je in één oogopslag de vier belangrijkste toepassingen van WhiteVision. En met één mouse-hover zie je in welke branches en voor welke teams WhiteVision het beste werkt. Daarmee is die eerste cruciale vraag al meteen beantwoord. Nu kunnen we stapje voor stapje de diepte in.



Plan een demo
Less is more. De website van WhiteVision vertelt een duidelijk verhaal over een complexe techniek. Daarin spelen animaties en interactiviteit een belangrijke rol: alles wat WhiteVision voor je doet, wordt in één oogopslag duidelijk door toepassingen te visualiseren op een manier die voor de gebruiker logisch aanvoelt.
Stap voor stap begeleiden we de doelgroep door het verhaal heen. Wat is dan het eindpunt? Ook dat verschilt: de één wil graag zelf experimenteren, de ander wil eerst gewoon even weten wat het kost. De prijs opvragen is ook geen complex verhaal: middels een checklist weet je binnen een paar klikken wat je kwijt bent (en belangrijker: wat het je oplevert).
Beheer
Hoe simpel de uitleg ook is, toch heb je soms nog een vraag. Op de kennisbank – vol met blogs, downloads en webinars – vind je enorm veel content en dus ook je antwoord. Met de slimme filterfuncties helpen je een handje heb je binnen no-time je antwoord.
Om te voorkomen dat het aan de achterkant alsnog een wirwar van pagina’s, blogs en blokken wordt hebben we het beheer van de content zo efficiënt en onbreekbaar mogelijk gemaakt. Als beheerder kies je de bouwstenen die je nodig hebt om je verhaal te vertellen welke eenmaal opgestapeld een onverwoestbaar, consistent geheel vormen. Een blog schrijven, webinar uploaden of integratie toevoegen is een fluitje van een cent.