FYEO
& Pageking
Je ogen laten laseren doe je niet even bij de eerste de beste kliniek die je tegenkomt. Met 10 locaties in Nederland is de kans echter groot dat er een FYEO-kliniek in de buurt is. Ze zijn niet alleen de grootste, maar ook de meest gewaardeerde kliniek van Nederland. Ook online.
Challenge
Met ruim 50.000 cliënten heeft FYEO z’n reputatie als dé oogkliniek van Nederland al lang verdiend. Want cliënten zijn ook ambassadeurs; van bekende Nederlanders tot duizenden reviewsreviewers op TrustPilot. De merkidentiteit oogt volwassen, modern en betrouwbaar. Ook Google herkent FYEO als een autoriteit en beloont ze met hoge zoekposities.
Samenwerking
In het zoeken naar een betrouwbare kliniek spelen online middelen een grote rol. FYEO vroeg ons om het vertrouwen in hun merk ook digitaal tot uiting te brengen met een upgrade van de online strategie, met een user-centered website. Lokale zichtbaarheid en vindbaarheid, social proof en toegankelijke hulp voor alle doelgroepen staan daarin zeer centraal.
Doelgroep in beeld
Je (klein)kinderen voorlezen zonder leesbril? Sporten zonder contactlenzen? FYEO heeft verschillende doelgroepen, met verschillende behoeften. De één zoekt hulp voor veraf, de ander voor dichtbij. De één is huiverig, de ander is al overtuigd maar zoekt nog naar de juiste behandeling of aanbieder. In de navigatiestructuur en wireframes houden we hier rekening mee; iedere bezoeker moet snel het juiste antwoord vinden.
Wat voor álle bezoekers waardevol is: de ervaringen van de ruim 5.000 cliënten. Influencers, persoonlijke verhalen en duizenden reviews op TrustPilot: FYEO hoeft zelf niet te vertellen dat ze een goede keuze zijn, dat doen hun cliënten al voor ze. Die verhalen hebben dus een eigen podium gekregen.
“Pageking verbreed onze blik op de mogelijkheden van digital, waarin alles draait om het verhaal van de cliënt. Ondertussen biedt de website ons enorm veel nieuwe inzichten over de doelgroep. Dit vormt de basis om van FYEO dé oogexpert van Nederland te maken.”
FYEOKom langs bij ‘oogkliniek in de buurt’
FYEO heeft klinieken in heel Nederland. Uit onderzoek weten we dat veel cliënten hun zoektocht beginnen op Google. FYEO had met de jaren gelukkig al een behoorlijke reputatie op Google opgebouwd. In de migratie naar de nieuwe website hebben we bewaakt dat deze niet verloren gaan.
Blik vooruit
FYEO mag met recht de ambitie claimen om dé autoriteit in oogkennis te worden. Daarvoor is kennisdeling over het oog en de behandelingen enorm belangrijk. De website en de vernieuwde strategie daaromheen openen de weg om deze ambitie waar te maken.
Want met een nieuwe website begint het eigenlijk pas. Dankbaar maken we gebruik van de gebruikersdata die we uit de website halen om bij te sturen. We gebruiken inzichten in het gedrag van websitebezoekers om de user flows te optimaliseren en te verrijken met nieuwe content.