Harmonie tussen
branding en conversie
Steeds vaker zijn merken ‘digital first’. De klantreis speelt zich immers vooral online af. Daar begint ons onderzoek. Hoe oriënteert die online consument zich? Waar zijn ze naar opzoek? Hoe spelen we daarop in met een modern ontwerp, maar kunnen we óók verrassen met inventieve en spraakmakende toepassingen?
Hoe we dit aanpakken
Userflows
In alles wat we gaan uitwerken, denken we vanuit de behoefte van de doelgroep. Hoe ze zich oriënteren, hoe we ze moeten aanspreken en wat ze nodig hebben in hun zoektocht staat centraal in de inrichten van je website. Vanuit ons desk research, data-deepdives en praktische sparringsessies leren we jouw ideale klant zo goed mogelijk kennen.
Wireframe & concept
De userflows vertalen we door naar wireframes. Hiermee definiëren we de structuur van de website. Zie het als het skelet. Ondertussen vertalen we de merkidentiteit door naar een digital-first design en laten deze tot leven komen in de wireframes. Dit is hét moment om onze ideeën te testen, en het liefste onder de doelgroep zélf.
Digital design & UX
Met een onderscheidend design breng je je merkbeleving naar een hoger niveau. Maar levert het ook de nodige conversies op? Die balans gaan we nu opzoeken. Zodra het concept en de wireframes akkoord zijn bouwen we een design system waarin alle elementen, modules en content samenkomt tot één logische en samenhangende ervaring.
Optimale UX,
onderscheidend ontwerp
Die bezoeker komt niet om zich te vergapen aan het prachtige ontwerp. Je moet ze gidsen naar de juiste oplossing. Een onderscheidend ontwerp is wat ons betreft net zo mooi als functioneel.
- Altijd geoptimaliseerd voor alle devices
- Creatief onderscheidend én data-driven
- Consistente doorvertaling van “offline” huisstijl naar digital design
- Toegankelijk voor iedereen volgens WCAG-maatstaven
- Motion design voor meer interactie en beleving
Good to know
Hoe verzamelen we data voor de userflows?
We leren je doelgroep kennen vanuit inzichten die we halen uit sparringsessies en desk research. Daarin doen we ook een concurrentieonderzoek en duiken we in analytische tooling zoals Google Analytics en Hotjar. Zo maken we user flows die gebruiksvriendelijk, intuïtief én effectief zijn.
Hoe werken jullie het digital design system uit?
We duiken niet meteen de code in. Het concept en het prototype denken we eerst helemaal uit in Figma, onze go-to designtool waar je als klant bovendien makkelijk feedback kunt geven. Pas als de wireframes en het design system staat als een huis gaan we de website bouwen. Dat doen we in WordPress.
Kan mijn eigen marketingspecialist, -team of -bureau meedenken?
Zelf zijn we gespecialiseerd in de digitale benadering. Wel zijn we graag jouw gids om binnen ons netwerk op zoek te gaan naar een juiste match om zo het traject integraal aan te vliegen met een focus op digital.
Ik heb nog geen huisstijl of wil een upgrade, kunnen jullie helpen?
We zijn gespecialiseerd in de digitale benadering. Maar we sturen je natuurlijk niet terug met lege handen. Graag zoeken we in ons netwerk naar een partner die matcht met jou als klant én met ons als digitale hofleverancier.
Hoe weten we zeker dat het design system gaat werken?
Een website of campagne is nooit af. Bovendien houden we van een pragmatische aanpak. Sterker nog: de reis begint eigenlijk pas na livegang. We schaven we non-stop bij op basis van nieuwe inzichten die we halen uit de markt, de website en campagnes. We zoeken altijd naar shortcuts om onze ideeën te testen, zodat we ook zo weer terug op het rechte pad zijn als de shortcut doodlopend blijkt te zijn.