Vaneman Bikestore
& Pageking
De manier waarop we onderweg zijn verandert. De auto maakt in steeds meer steden plaats voor de fiets. Niet in de laatste plaats omdat het aanbod van hoogstaande fietsen met de jaren flink verbeterd is. Vaneman Bikestore haakt in op deze trend.
Challenge
De oorsprong van Vaneman ligt in de automotive. Maar ook zij zien de veranderingen in de mobiliteitsbranche. Vaneman Bikestore is hun antwoord op deze ontwikkeling. Maar een bikestore vraagt om een andere propositie dan een autodealer: hoe ziet de klantreis eruit, en wat is de rol van digital?
Samenwerking
Vaneman Bikestore zocht een digitale partner die begrijpt hoe de online consument zich oriënteert. We hebben ze meegenomen in het gedrag en behoeften van deze nieuwe generatie weggebruikers, en hoe zij met digitale middelen hun keuzes maken zonder ook maar een expert of verkoper gesproken te hebben.
Merk van e-bike staat centraal
Een auto kies je niet altijd vanwege de dealer, maar vanwege het merk. Voor een citybike anno nu is dat niet anders. Met die gedachte is de website ingericht: bij binnenkomst maak je direct kennis met de merken die Vaneman aanbiedt. Zodra je er één kiest, kom je al snel in een wereld waar alles draait om de beleving van dat specifieke fietsmerk.
Moderne fietsen kunnen steeds meer, er komen meer smaakjes (Vaneman biedt naast e-citybikes ook fatbikes) én ze worden prijziger. Dat verdient een eigentijdse presentatie. Vaneman biedt online een uiterst professionele en gepersonaliseerde beleving die aansluit bij de behoefte van de consument.
“Een proefrit of service-afspraak plan je in twee klikken, betalen kan op alle manieren en hulp is altijd dichtbij, gewoon via WhatsApp.”
Vaneman BikestoreSterk merk
Iedere fiets is een merk op zich, met een eigen imago. Waar vroeger de reseller een rol had in het vormgeven van dat merk, gebeurt dat nu op ‘socialere’ manieren. Vaneman speelt daar slim op in met influencers, reviews, testimonials en andere psychologische trucs.
Vaneman is als merk dus secundair, maar niet minder belangrijk. De service vanuit Vaneman is van hoog niveau en dat voel je zodra je de website binnenkomt. Een proefrit of service-afspraak plan je in twee klikken, betalen kan op alle manieren en hulp is altijd dichtbij, gewoon via WhatsApp.
E-bikes zoals jij het wilt
Fietsen wordt ook steeds persoonlijker. Niet alleen de kleur en de style maar ook de features die je wilt worden bepaald door wie je bent. Bij Vaneman stel je je eigen e-bike samen, via de online configurator.
Vaneman blijft zich als digital-first reseller continu ontwikkelen. Zo werken we nu aan een garantielabel, als extra belofte in een markt met een soms twijfelachtig imago, welke een prominent onderdeel wordt van de positionering van Vaneman Bikestore.