Newtone
& Pageking
Waar drie accountancy-bureaus hun krachten bundelen, ontstaat Newtone. En ze blijven regionaal sterk geworteld, maar met een gezamenlijke ambitie om ook internationaal te groeien. Dat neemt digitale uitdagingen met zich mee.
Challenge
De belangrijkste factor in het kiezen van een accountant? Vertrouwen. Maar ook de accountancy-markt evolueert. Hoe breng je drie lokale merken samen tot één nieuw merk, spreek je nieuwe doelgroepen aan én blijf je benaderbaar voor je huidige klanten?
Samenwerking
In de digitale vraagstukken die deze transformatie met zich meebrengt is Newtone bij ons uitgekomen. Samen met twee digitale partners vormen we een multidisciplinaire driehoek die elkaar continu blijft uitdagen: North-East op het gebied van branding, Leadrs voor marketing en Pageking voor UX/UI en techniek.
Fusie van websites
Ook op digitaal vlak fuseren drie merken tot één nieuw merk, en dus ook met één website. Maar de “oude” websites presteerden vaak heel goed op bijvoorbeeld belangrijke zoektermen vanuit Google en het aantal aanvragen via de website. Die opgebouwde reputatie mag niet verloren gaan, dus opnieuw beginnen is geen optie.
Belangrijk dus om een fundament weg te zetten dat minstens net zo stevig staat. Dat lukt alleen met diepgaande analyses: wat goed werkt nemen we mee, wat niet goed werkt bouwen we opnieuw. Zo creëren we een future-proof fundament waarop we na livegang non-stop door kunnen bouwen. En dit alles realiseerden we binnen 2 maanden.
“De website is nu ingericht vanuit de behoefte vanuit de doelgroep, niet vanuit de opbouw van de organisatie. Samen met de drie marketing & branding partners vormden we een multidisciplinaire driehoek die elkaar continu blijft uitdagen.”
Voor bestaande én nieuwe klanten
Vanwege hun regionale karakter zijn deze drie bureaus zo geliefd en vertrouwd. Iedere locatie heeft zijn eigen beleving, karakter en klantportfolio. Dat verhaal hebben we nadrukkelijk bewaakt in de online beleving en content, maar voegen ook nieuwigheden toe zoals een slimme zoekfunctie. En we blijven verbeteren, zowel op conversie als op beleving.
Dat wil niet zeggen dat we alles één-op-één hebben overgenomen en samengevoegd. Een nieuwe website is júist de uitgelezen kans om ook met een frisse blik naar de content te kijken. De website is nu ingericht vanuit de behoefte vanuit de doelgroep, niet vanuit de opbouw van de organisatie. Want een jonge start-up houdt zich bezig met andere thema’s en vraagstukken dan een pensionaris, ook al komen ze uiteindelijk misschien bij dezelfde accountant uit.
Voorsorteren op internationalisering
Uniek aan de website van Newtone is de vindbaarheid voor niet-Nederlandse bedrijven die een Nederlandse accountancy-partner zoeken. Op basis van de locatie waar zij zoeken worden bezoekers doorverwezen naar de juiste plek op de website, om in contact te komen met een Nederlandse accountant.
We sorteren dus voor op de internationale ambities van Newtone. Het fundament maakt het ook mogelijk om in de toekomst snel en flexibel verder te groeien.